operation viktnedgång startar...

Imorgon!! japp de är dax för mej att dra av mej 11kilo på kroppen sörrö yes yes!!! och jag kommer följa ett schema i 7 veckor som ska få mej att gå ner i vikt..och eftersom jag har Joleene så blir de mycke powewalk o så. Ja så här ser mitt schema ut:


Vecka 1:

Startar min resa mot fomrtoppen med att promenera 1mil denna vecka i så högt tempo som jag kan. Alltså 2 promenader på 45min vardera ellr 3 promenader på 30min. Sen köra lite powerpass(förklarar de sen), på 2-4 gånger under denna vecka, gärna i samband med promenad. Kör så många repetitioner jag orkar, ska försöka sträva efter att köra 10-20 per övning i 3 set. Köra en övning, vila 30sek och sen köra samma övning igen.

Vecka 2:

Jag ska promenera 3-5 promenader på 40min-60min i snabb takt. Sen köra ett powerpass innan ellr efter varje promenad. Satsar på att ökoa repetitioner denna vecka 15-25 gånger per övning i 3 set, den ena övningen efter den andra i 30 sek o vila mellan seten.

Vecka 3:

Promenera 25km den här veckan, alltså 5 promenader  på 45min vardera.
och sen träna powerpass som på vecka 2

Vecka 4:
 Promenera 4-6 promenader i mitt högsta tempo, målet är 7km på 1 tim. träna 4-6 powerpass.

Vecka 5:
Dax att promenera med tempoförändringar denna vecka. Öka tempot mellan lykstolpar ellr korta sekvenser av små jogging 5x30 sek. köra powerpass 3-6ggr, ju fler desto bättre ;)

vecka 6:
Promenera 4-6 promenader i rask takt kombinerat med 2 powerpass på rad i 3 set med 30 sek vila emellan. kör så många repetitioner som jag orkar.

Vecka 7:

Proemenra varje dag denna vecka 20-60min i så snabbt tempo som jag kan och orkar, tränar powerpass så mycke jag klarar av varje dag.

och efter denna vecka så ska jag nog var snygg och fin till Beach 2010

( men när man tränar ska man äta rätt oxå, annars får man då inge resultat)



Ja vad är nu powerpass?

De finns powerpass för platt mage, för fastare rumpa och sen powerpass med träningsboll. Och eftersom jag inte har träningsboll så  kör jag rumpa o mage. Om ni går in på denna hemsida så ser ni precis vad Powerpass är =).

http://gymglam.se/traningsdvd/3-ben-rumpa/



Alltså, imorn startar jag detta =).







Kommentarer
Postat av: Katrin

ojoj vad du e duktig =) träna åt mej med hehe

2010-04-25 @ 10:19:17
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Isabell

Heja heja! Lycka till, man vill ju gärna komma ner lite i vik´t efter förlossningen :-)

Hur mycket gick du upp totalt med Joleene?

2010-04-25 @ 15:30:48
URL: http://casabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0