jag älskar att dansa

I hela mitt liv har jag älskat dansa, dansa o sjunga. Kan nästan alla låtar som spelas på min spotify eller på radion sjunger med dåliga eller bra låtar.

Men dansa åå.. har alltid velat dansa. Streetdance har varit mitt stora intresse inom dans, men aldrig haft chansen att börja dansa pga kostnader o tid.
Dansat lite core rythms o zumba men de är ändå inte att dansa tycker jag. de är träning som man har lagt in i själva dansen.. nää de gillar jag inte.
Men sen kom kinect och jag fick se Dance central till kinect o jag såg hur dom dansade. Gissa om jag blev glad!! man fick lära sej dansen till musiken som man diggar t.ex Lady gaga, cascada, salt'n'pepa nelly furtado,m.m..
Min mamma kom hit med de spelet på julafton o jag fick testa de o vet ni vad? jag älskade de, de var så himla roligt o jag fick verkligen lära mej riktiga dansmoves och fan vad glad jag blev.. kunde dansa hur länge som helst kändes de som, men man blev snabbt svettig o slut i kroppen då en annan inte är van att röra sej på de viset.
Vi köpte de sedan själva o dom här dagarna har jag kört 40min dans och jag älskar de, streetdance precis som jag vill ha de. Jag svettas o jag har roligt, jag dansar o ler som aldrig förr.

Så jag tipsar alla er som har kinect till xbox 360, ni som gillar att dansa, snälla ni testa Dance central ni kommer älska de jag lovar =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0