Bvc besöket gick inte som jag trodde =(

9 hade jag tid på bvc. när vi fick komma in så frågade BM hur allting gick o jag svarade att allting går bra, hon äter som hon ska å de var inga problem. Men vågen visade nått helt annat. Joleene hade gått upp 40g på 1,5 vecka och det är verkligen inte bra. Barnmorskan började rynka på pannan å mumlade för sej själv. Sen sa hon att vi måste göra ett prick test på Joleene för att se om hon är mjölkallergiker eftersom hon är torr i huden, spyr mycket o inte går upp i vikt. Så vi fick sätta oss i väntrummet i 10min innan vi fick komma in igen, då säger läkaren som ska göra testet att de inte går eftersom vi har smörjt in Joleene med kortison kvällen innan o då blir inte resultatet bra. Då fick vi sätta oss och vänta ytterligare 15min  på barnmorskan. Då kommer precis en annan barnläkare o säger att vi ska göra testet för de spelar tydligen ingen roll. Jaha då var de bara att väcka Joleene som hade gråtit i 10min för hon var så trött. Vi gjorde testet o de visade inte så mycket MEN dom tyckte att vi skulel börja med en ersättning som inte innehåller mjölk för alla symtomer visar på att hon är mjölkallergiker. jaha så vi fick gå ner o köpa nånting som heter Nutramigen som vi ska börja ge henne. och ja som vanligt, blir hon svag så måste vi åka in till sjukhuset med henne. Men detta ska tydligen hjälpa henne. Hon kommer må bättre, torrheten kommer försvinna och hon kommer gå upp i vikt. Så jag hoppas FAAAN på de nu. Min stackars älskling väger bara 4,6kg o är 3,5mån gammal. jag ville bara gråta o skrika rakt ut. Varför... varför kunde dom ta mej fan inte se detta flera månader tidigare. O barnläkaren från eskilstuna sa de oxå  " när ni märkte att hon gick ner så skulle ni ha tagit testet direkt då o ge henne nått annat".. TACK!!! herregud..jag är så ledsen o besviken så jaa.. Jag hoppas verkligen att hon går upp nu som sagt.. Så BVC besöket kunde ha varit bättre. Vi satt i 3tim på bvc =(..



Ja nu måste jag städa för snart kommer älskling hem. sen ska han hämta Tim & Julia o jag måste ner till stan o handla lite. Men de blåser som FAN ute.. ehhe jaja ..


GRATTIS KATRIN PÅ DIN 25ÅRS DAG FÖRESTEN!!! HOPPAS DU FÅR EN FIN DAG FÖR DE ÄR EN STOOOR DAG IDAG =)!!!!






Mammas älskling. Vi håller tummarna för dej nu ♥

Kommentarer
Postat av: Emmy



Det kommer gå bra ska du se! Min kille äter ju Nutran. Ett tips är att fasa ut den så hon vänjer sig vid smaken som kan vara skarp i början!



Stor kram

2010-05-07 @ 12:50:35
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Katrin

tack, dagen blev kanon och just nu mår man väl som man förtjänar hehe.

Himla dåligt av bvc att inte komma på det tidigare.. jag håller båda tummarna nu för att det funkar bra med Nutrangrejset.. kramar

2010-05-08 @ 17:22:46
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Isabell

Att de inte tala om det tidigare, dåligt! Hon ser väldigt pigg och kry ut ändå tycker jag :-) och jag tror att allt vänder snart!

2010-05-09 @ 10:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0