Det förflutna

Ibland funderar jag mycket, o de finns en massa saker som jag tänker på. De mesta brukar vara de förflutna, de som har hänt för länge sen, men de verkar inte vilja släppa mitt lilla huvud. Man tänker alltid "tänk om" hela tiden. tänk vad mycket jag har offrat o kämpat för att min familj ska ha de bra, offrat både svett o tårar för att kunna ge mina barn de bästa. Även om dom inte har dom tuffaste leksakerna  o de största utrymmet, så har dom de jävligt bra ändå.  Men tänk om... Tänk om jag aldrig hade tagit dom besluten som jag tog, hur hade de sett ut då? Tänk om jag inte hade gjort dittan o dattan o kanske sagt de ena o de andra, då kanske de inte hade sett ut så här idag ellr?. Ja jag vet inte, man kan bara spekulera. De finns saker som jag verkligen ångrar o de finns saker som jag inte ångrar. Jag ligger vaken om nätterna o bara tänker o tänker, ibland gråter jag för jag vet inte vart känslorna ska ta vägen. Man har lixom ingen att snacka med som skulle förstå mina känslor. Som skulle förstå vad jag ens pratar om. För jag skulle bara prata i gåtor hela tiden. Varför känner man som man gör. Ja de har ju sin lilla förklaring till varför man inte känner sej ett dug fin, ellr bra. Även fast jag hör de ofta så tar ja de som ett skämt, ellr att nån bara tycker synd om mej.  Vissa skulle nog gapa om jag sa som de var, hur de förflutna ser ut. Vissa vet redan om de men har nog släppt de ellr tycker att jag är tjatig. Men för mej är de nått annat, de gör ont i kroppen, ibland tittar jag på barnen o vill nästan gråta. De finns så himla mycke som jag skulle vilja skriva om, men jag vet även att om ja skulle göra de så skulle de finnas några som skulle bli upprörda o ringa o skrika på mej så jag håller de för mej själv en stund till. Men hade de inte hänt saker o ting i de förflutna så hade jag kanske inte suttit här idag med den underbaraste familjen man kan ha ellr?.... jaa.. som ja sa man kan bara spekulera, men mitt förflutma kommer för evigt ligga som ett mörk dimma bakom mej o flåsa mej i nacken, för ju mer jag tänker på de desto mer knäcker de mej invändigt. Jag måste hålla mej stark, de som har skett har skett o de finns inget jag kan göra åt de.

Kommentarer
Postat av: Katrin

vet hur jobbigt det kan vara att ha ett trassligt förflutet... ligger vaken ofta jag med. Men samtidigt är det som du säger.. hade vi inte gjort vad vi gjorde så hade vi inte haft våra underbara familjer nu =)

2010-05-02 @ 18:02:38
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Daysi

Men Ellen vad är det du ångrar? Du vet om du vill prata med nån så kan du ringa mig! Du har ju mitt nummer eller så kan du skriva på msn så kan du skriva ut dig med mig...

Sv; haha! jajamensam killar kan gnälla när det gäller deras "skönthetsömn" haha! Men jag ska lära Tommie att jag också behöver min eftersom det är jag som gör det mesta när det gäller kimberlie! ;D

2010-05-02 @ 21:56:57
URL: http://orellana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0