Mjölkfritt

Tänk vad lite omväxling av ingredienser kan göra mycke för ett barn =D.

Joleene är ju mjölkprotein allergiker, de betyder att hon inte får dricka eller äta nånting alls som innehåller nån form av komjölk, de betyder att hon inte heller får dricka eller äta laktosfritt, för de innehåller fortfarande komjölk.

Men de finns mjölk som är gjord på havre eller ris, o de är kanon för våran lilla tös.  de finns även matlagningsgrädde, smör, margarin, yogurth, glass o vanlig grädde som är total mjölkfri o gjord på den mjölken som hon o andra tål.

Så idag när jag gjorde iordning mat så tänkte jag att jag testar att göra egen mat på hennes matlagnings grädde o smör.. o vet ni, hon älskade maten!!! hon är inte så förtjust annars i vanlig mat så utan mer burkmaten, men den här åt hon o hon åt den själv.. jag blev så himla glad =)... så tänk vad lite kan göra så mycket ;)


För er som har barn med mjölkproteinallerig.. här har ni några förslag på produkter..

           

Kommentarer
Postat av: Madde G

Jag har hört att det blir supergoda pannkakor om man gör dem på oatlys havremjölk =)



Visst är det kanon att det finns lättåtkomliga alternativ för allergiker nu :)



Ha det toppen Kram Madde

2010-11-21 @ 17:14:46
Postat av: A. AUOJA

2010-11-25 @ 23:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0