Trevlig måndag hade vi

God morgon! hoppas ni har haft en skön tisdag morgon. Själv har de rulllat på bra. Adrian o Michelle är i skolan/ dagis så de är bara jag, Joleene o lillebror kvar här. måste försöka städa här hemma o dona lite, men orken har jag inte.
Var o handlade i strängnäs igår, o vi hittade en Carpe diem tavla, eller ja ordtavla kanske de är. Jag älskar den verkligen! ska sätta upp den idag tänkte jag. Lillebror köpte lego adventskalender åt Adrian och Petshop kalender åt Michelle, som dom kan börja öppna imorn =). De tyckte jag var jättesnällt av honom. Så vi hittade lite små saker här o var. Dessutom kom Joleenes overall som jag vann på tradera igår oxå =) så de blev en hel del saker igår.

Min älskling bakade en jättegod kaka igår, en Glace au four, skit god vart den. Vilken kille jag har som bakar åt mej =), de gillar jag.


Igår fick jag även veta att Joleene börjar dagis den 7 feb, på samma dagis som Michelle. Gud vad spännande =) känns som om de var igår som hon föddes, o nu ska hon snart börja dagis. Jag ska börja jobba igen i feb-mars så då äre bäst att hon börjar i tid tycker jag. så jag blev jätteglad över de =)


Ni får receptet på Glace au four här av mig:

1st sockerkaksbotten (tårtbotten)

0,5l vaniljglass

4st konserverade persikohalvor

3st äggvitor

3msk strösocker

färska bär

( nu använde inte vi bären eller persikan för barnens skull)


Gör så här:

Sätt på ugnen på 250grader
Vispa äggvitan till hårt skum
tillsätt sockret, lite i taget
Lägg sockerkaksbotten i botten på en ugnfast form
spritsa eller klicka marängen över glass o persikor så allt täcks
Formen ska snabbt in i ugnen, marängen ska bara få lite färg. Det tar 4-5 minuter.
Severa direkt, gärna med färska bär

HOPPAS DE SMAKAR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0