Älskade flicka

Min älskade Joleene♥

I 1 år har vi kämpat hårt med Joleene. Få henne att äta mer, gå upp i vikt o lära henne de vi kan. Men varje gång vi har gjort något så slår de tillbaka på oss, hon rasar i vikt o utvecklas inte alls.
Joleene utvecklades som hon skulle fram tills den dagen hon blev 6mån o sen stannade de. Hennes huvud växte inte på så mycket och hon utvecklades väl inte så fort heller. Flera gånger har vi åkt in med Joleene till barnkliniken och dom har tagit prov efter prov efter prov, röngat hjärnan hennes o hållt på. Men inga fel, mega frisk förutom mjölk allergin.
Vi kom till bvc för 1års kontrollen o var så stolta över våran flicka som hade vuxit på längden o gått upp i vikt. Men när vi då skulle testa henne för att se vad hon kunde så blev de värre.. hon kunde ingenting av en 1åring kan göra..

Det här ska en 1åring kunna:

rädd för främmande: hon är inte rädd för främmande 

 jollrar nyanserat: ja de gör hon

 förstår enstaka ord: nja.. både ja o nej

 vinkar: nej hon kan inte vinka

klappa händer: nope inte de heller

pincettgreppet: nope inte de heller


Så efter testet på bvc så säger sjuksköterskan att Joleene är en aning sen och med tanke på att hon inte växer riktigt så tyckte hon att vi skulle beställa ytterligare en tid till läkaren på barnkliniken..
så den 15/2 ska vi dit igen för viktkontroll och hennes utveckling..

hela min värld rasar just nu bit för bit. Min älskade Joleene, varför?
Jag blir så ledsen för vi får ju bara nästan dåliga besked när de gäller henne. Folk kan komma o säga " neeejdå, hon är inte sen, hon är bara liten o bekväm, de kommer ska du se"... men de är inte roligt tro mej, att se henne så liten o inte kan saker som dom flesta 8månaders barnen kan, o hon är ändå 1år.. de känns så hemskt, hon kan inte ens sitta på en vanlig barnstol utan att nästan ramla igenom =(.. jag får en klump i halsen, vill bara sätta mej i soffan med henne, o hålla om henne tills hon blir en lite större tjej.. Våran älskade Joleene

ja ni kan få tycka att jag är fjantig o löjlig, mesig o barnslig men det känns så jävla jobbigt det gör verkligen det..
att se henne inte vara som dom andra, inte utvecklas som andra.. nee de gör ont, för ont =(




Våran vackra Joleene ♥


Kommentarer
Postat av: Elin {Mamma till Theo, änglen Meja och bebis i magen}

Om en 1 åring ska kunna allt det där så är Theo också sen i utvecklingen då han inte heller kan allt. Theo förstår inte många ord och han kan inte heller klappa händerna. Han är inte heller rädd för främmande människor, han blir blyg ibland men det är inte ofta. Sen har han precis lärt sig gå.

Men jag kan förstå din oro vännen men oavsett hur det kommer sluta så kommer ni göra det bästa av det :) Massa kramar!

2011-02-09 @ 22:15:51
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Madeleine Sjöberg

Hej, vet inte om du vet vem jag är men våra barn gick på samma dagis i Sätra, du känner nog min lillasyster Malin Olsson? Min dotter Joceline stämmer såå exakt in på din dotter, skriver jättegärna ner "vår" historia till dig men lite svårt att skriva så långt här. Ska kika efter om jag hittar dig på facebook, vad har du för mail annars?

2011-02-18 @ 17:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0