Tufft men ändå rätt beslut

Ja igår så hade vi första inskolningsdagen för Joleene. Dom började med att vara ute, Joleene då som inte kan gå, fick sitta i en vagn under hela ute vistelsen typ. Hon stod vid ett bord en liten stund men sen så satt hon då i vagnen resten av timmen.
När vi kom in så hade Joleene fått en egen liten fin hylla som vi hängde hennes kläder på. När vi kom in i lekrummet så började alla barnen leka runt o så. Men joleene hon satt då bara i mitt knä o ville inte göra nånting... hon kröp runt lite men sen kom hon då tillbaka till mej. När de var matdax så kände jag lite nervositet eftersom jag visste att Joleene är väldigt kräsen när de gäller mat. Hon nådde inte ens till tallriken från sin stol =(. Hon är ju så himla liten o stolen var så himla stor.. stackars joleene fick sträcka sej för att nå maten, dessutom halv låg hon eftersom stolen var för stor. Men vi puffade upp den med kuddar, men  inte åt hon för de inte. När de var dax för sov vilan så slocknade hon direkt, men hon sov bara i 30min sen vaknade hon igen, å då satt vi o lekte en stund på golvet. ja sen var dagen slut..

Idag när vi kom till dagis så kände jag direkt att Joleene inte alls är redo för dagis. Nää, hon är inte som dom andra barnen om man får säga så =(. nää de kändes så fel att sätta henne på dagis. Jag pratade med förskoleläraren o berättade hur jag kände. Hon tyckte jag helt o hållet skulle följa min magkänsla o hon sa att Joleene bara hänger på när dom andra barnen, alltså hon flyter bara med strömmen kan ju inte uttrycka sina känslor så barnen förstår och så. men hon sa även de att om jag vill sätta henne på dagis i Augusti så finns de gott om plats o då kändes de mycket skönare för mej.
Jag tror de är bäst för Joleene att få växa på sej både i utvecklingen o kroppsmässigt så jag kommer vara mammaledig fram till augusti istället, så får vi gå på öppna förskolan o möta barn där. Fröken på dagis tyckte de var en jättebra ide o en bra början..

Så får de bli =)




Så här roligt hade Joleene första dagen på dagis



mm så himla road




Joleenes egna hylla =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0