Tidig morgon o sol

God morgon god morgon! Hoppas ni har sovit gott inatt? jag fick faktist sova hela natten utan avbrott, hur skönt som helst faktist. Joleene vaknade halv 7 imorse o var hur pigg som helst, dock var inte hennes mamma de. Jag försökte få henne att somna om inne hos oss men de var ju utan resultat. Halv 8 klev jag upp men inte med vilja, ville ju sova mycke längre jag =(.

Igår var de våffeldagen o Adrians klass bjöd på våfflor, eller ja dom flesta klasserna bjöd på våfflor. Barnen hade fixat smeten själva o de var verkligen gott, duktiga dom är. Vi gick runt o tittade lite på deras arbeten o tittade i Adrians mattebok, han är så himla duktig min pojke, så stor pojke =).
Jättegoda våfflor var de oxå, när vi hade ätit klart så gick vi till Lottenlund men fyyy vad kallt de var ute o rena stormen oxå. Vi stannade då inte länge utan gick hem istället, men vägen hem var inte lätt, de började snöa o blåsa ännu mer ooja de blev rena snöstormen.. usch stackars barn som var tvugna att gå i de vädret. Men de tog inte lång stund förrän de sluta snöa o blåsa o helt plötsligt sken solen, skit skumt väder.
Maken var iväg o storhandlade igår o då passade jag på att städa här hemma sen spelade jag lite spel med barnen. Blev ännu mer våfflor till middan hahaha. Jag tog mej en 25min joggingrunda på kvällen, en dusch o sen kröp jag ner i soffan med barnen o maken, så himla mysigt


idag är de lördag o solen skiner. Det var meningen att bonusbarnen skulle vara här, men ännu en gång kunde dom inte komma, ännu en gång var de sjukdomarna som satte stop. 1mån sen dom var här sist, dom är här så sällan nu för tiden. ja inget att göra nått åt.

Idag har jag lovat barnen att gå till hjorthagen o ha en mysig familjedag, fast jag skulle behöva ta mej till E-tuna o köpa skor o lite vårkläder åt barnen.. mmm vi får väl se vad barnen väljer då.
kanske blir första grillningen ikväll då, nu när vi har köpt oss en ny grill =)

nä ha en fortsatt mysig morgon, dax för frukost här, lättfil med frukt i =)











snöstorm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0